Do it like a pro

Här sitter jag i en mysig tröja och med min gitarr och ser lite allmänt proffsig ut, eller okej, min brors gitarr. Men jag skulle allt vilja kunna spela och jag skulle nog vara ett proffs om det inte vore för att:

  • Gitarren är ostämd och det krävs expertis för att kunna stämma den, dvs. någon annan än mig. 
  • Det fattas en sträng(syns på nedersta bilden)
  • Det är överdrivet svårt att byta ackord(speciellt från D till Am, tar ju hundra år att förflytta fingrarna)
  • Strängarna sitter en halvmeter för nära varann, näst intill omöjligt att inte komma åt strängen man inte ska åt.
  • Vi har ju redan en gitarrspelande sak i släkten, orka härma min bror liksom. Gitarr är nog inte min grej.

Stryk sista punkten, jag ska  lära mig gitarr, åtminstone en låt (!!!)
jbfingitarrutanensträng
Bevis på att strängen är borta och gitarren kan därför inte spelas på, tack och adjö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0